top of page
Zoeken
mdevos123

Het verdict - poging 1 (trigger warning)

3 september 2023


We zijn de dag na de eicelpunctie, vandaag krijgen we telefoon hoeveel eicelletjes ze hebben kunnen bevruchten.


Al snel zie ik mijn telefoon rinkelen,

"Schat! 'T is het UZ dat belt!" roep ik super enthousiast naar mijn partner.


Van de 14 eicellen hebben ze op 11 eicellen ICSI kunnen toepassen en zijn er 7 met succes gelukt.

Nu moeten we 5 dagen wachten.

Dit is de periode dat een blastocyt ontwikkeld.


Onze embryo's worden bij een succesvolle groei op 5 dagen ingevroren zodat nadien genetica aan het werk kan gaan


9 december 2023


De grote dag! Hoeveel gaan er de diepvries in?

Een vraag die al dagen door mijn hoofd spookt.

Wat hoop ik op een mooi aantal !


En toen kwam de mail met het invriesrapport binnen.


4 embryo's, 4 kansen, de diepvries in.

Wat ben ik gelukkig.


Maar nu komen die moordende 8 weken, 8 weken dat we moeten wachten op de genetische uitslag.




Het wacht proces


De 8 weken duren als maanden, vreselijk.

Gelukkig heb ik ook een warme en fijne vriendengroep die er alles aan doet mijn gedachten te verzetten en de dagen wat sneller te laten gaan.


Ook ben ik trotse meter van een prachtig meisje, zij vult de leegte op die ik voel, zij laat keer op keer voelen waarom ik dit doe.


4 concerten later, stranduitjes, buitenritjes met de paarden, een halloweentocht en veel leuke momenten later begon de dag te naderen.




3 november 2023


De dag dat onze wereld zwart kleurde en onze droom werd weg genomen.


'S ochtends krijg ik telefoon van genetica, het meest enge telefoontje tot nu toe.

"Alsjeblief! Laat er 1 goed embryo tussen zitten."


Helaas, met neergeslagen stem vertelt de arts dat geen enkel embryo geschikt is voor terugplaatsing.


3 embryo's dragen het Marfan syndroom, 1 embryo heeft een chromosale afwijking welke zou uitdraaien tot een miskraam.


Verslagen en gebroken leg ik de telefoon neer.

Tranen ophouden was niet aan de orde.


Ik bel mijn mama en mijn partner, ook verslagen van het nieuws maar met troostende woorden: "laat het er eens goed uit, we proberen gewoon weer opnieuw."


Dit is ook mijn wens, opnieuw proberen.

Ookal doet het pijn.


4 mogelijkse kansen, 4 mogelijkse wonders, .. in 1 ruk worden ze allemaal van ons afgenomen.


Helaas is ook dit IVF/PGT zonder fertiliteitsproblemen.

Helaas is ook dit rouwen.


Veel liefs,


šŸ©· Melissa



143 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page